Атырау Booked
+10°C

«Атырау халықаралық әуежайы» АҚ тарихы»

1923 жылдың жазында Кеңес Одағында алғашқы Мәскеу – Нижний Новгород тұрақты әуе желісі ашылды. Ұшулар шетелдік ұшақтарда жүзеге асырылды. 420 км өту үшін 4 сағаттық ұшу қажет болды. Осындай бағыттардан, жылдамдықтар мен техникалардан әуе кеңістігін игеру басталды.

Азаматтық авиацияның дамуымен Гурьев әуекәсіпорны өсіп, нығайтылды. Біздің облыстың аспанында ұшақтар алғаш рет 1931 жылы Баку-Астрахань-Гурьев-Ембі бағыты бойынша ұша бастады. 1934 жылы Ақтөбе – Гурьев Ойыл арқылы, Орал – Гурьев арқылы рейстер ашылды. Сол жылы Қазақстан Үкіметінің қаулысымен Гурьевте аэродром, бензин қоймасы және қызметтік ғимарат салу белгіленген.

1940 жылдың ақпан айында Қаз. Гурьевте Қазақ азаматтық әуе флоты Басқармасының 244 әуежасағы құрылады. Бұл уақытта отряд ПО-2, Р-5 ұшақтарын, Ща-2 екі қозғалтқышты фанералық ұшағын пайдаланды.

Фашистік Германиямен соғыс Гурьев авиаторларының бейбіт жұмысын тоқтатты, олар бүкіл кеңес халқымен бірге өз Отанын қорғады.

Соғысты жеңіспен аяқтап, әуежасақ бейбіт жағдайда жұмыс істеу үшін тез және нақты қайта құрылды. Қысқа мерзімде облыста тұрақты әуе қатынасы ұйымдастырылды. 1946 жылдың соңына қарай әуе жолдарының ұзындығы соғысқа дейінгі кезеңнен асып түсті.

Көлік жұмысы-жолаушыларды, поштаны, жүктерді тасымалдау-маңызды, бірақ жалғыз «мамандықтан» алшақтау. Авиация ауыл шаруашылығымен тығыз байланысты, онда ол ауадан тыңайтқыш, тыңда нан, бауырлас Өзбекстанда мақта дефолиациясы, Новосибирск облысындағы ормандарды күзету жұмыстарын жүргізді. Шұғыл медициналық көмек көрсету саласында ерекше орын бар.

Әуежасақ қызметінің алуан түрлі аспектілерінің бірі Жердің табиғи ресурстарын зерттеу және гравиметриялық түсірілімнің жер бетін зерттеу болып табылады. Авиация мұнай құбырларын, газ құбырларын, компрессорлық және сорғы станцияларын салу мен қызмет көрсетуде, Гурьев – Астрахань, Мақат – Күнград темір жолдарын салуда кеңінен қолданыла бастады.

Шегірткемен, обамен, тырысқақпен күресу үшін үлкен жұмыстар жүргізілді. 1954 жылы ҚХР шегірткеге қарсы күресте көмек көрсетті, сол үшін облыстық мұражайда сақтаулы естелік тумен марапатталды.

Ұшақ-мотор паркінің қуаты біртіндеп артып келеді. ПО-2 ұшақтарының орнына 1952 жылы Ан-2 ұшақтары келе бастады, ал 1956 жылы ЛИ-2 ұшағының пайдаланылуын игерді.

Алғаш рет 1955 жылы облыстың аспанында Ми-4 тікұшақтары ұша бастады, олар облыстың шалғайдағы мал шаруашылығына қызмет көрсету жолдарын салды. Содан кейін 1960 жылы олар ми-1 тікұшағын игерді, олар өз жұмыстарында геологтар мен мұнайшыларды қолданды. Бірақ сол жылдары Гурьевтегі тікұшақ техникасы тамыр жайған жоқ. Тек 1970 жылдан бастап Ми-4 тікұшақтары, ал 1980 жылдың қаңтарынан бастап Ми-8 тікұшақтары кеңінен қолдана бастады. 

Гурьев әуекәсіпорнын дамытудың жаңа кезеңі 1967 ж., Ан-24 турбовинттік 50 жергілікті ұшақты игеру басталған кезде болды, бұл Гурьев әуе трассаларын еліміздің көптеген өнеркәсіптік облыстарымен, Мәскеу, Алматы, Киев астаналарымен қосуға мүмкіндік берді. Олар Сібірге, Өзбекстанға, Қырыммен, Кавказ шипажайларымен байланысқа шықты.

Гурьев авиаторлары барлық жүріп өткен жолында мынадай ұшақтарды, тікұшақтарды ойдағыдай игерді және апатсыз пайдаланды: По-2, Ща-2, Р-5, Ан-2, Як-12, Супер-аэро, Ли-2, Ан-24, Ми-1, Ми-4, Ми-8.

Авиатехниканы игерумен қатар жолаушыларға қызмет көрсету мәдениетін жақсарту мәселесі шешілуде. Осылайша, 1974 жылы біздің жас авиаторларымыздың көзінше жасанды ұшу-қону жолағы салынды, бұл Ту-154, Ил-18, Ту-134 реактивті қозғалтқыштары бар заманауи ұшақтарды қабылдауға мүмкіндік берді.

1976 жылы әуе қозғалысын басқару жөніндегі командалық-диспетчерлік пункт салынды, ал 1978 жылы өткізу қабілеті сағатына 300 адам болатын аэровокзал кешені, арнайы автобус пайдалануға берілді. 1979 жылы ЖЖМ қоймасы және басқа да қосалқы нысандар салынды.

1987 жылы барлық диагностика құралдары, ұшақтарды, тікұшақтарды жөндеуге және оларға қызмет көрсетуге арналған жабдықтар жиынтығы бар авиациялық-техникалық база кешені пайдалануға берілді.

Қазіргі уақытта әуеторапта бұрынғы Гурьев Біріккен әуежасағының мүлкі ауысқан бірнеше кәсіпорын жұмыс істейді. Бұл кәсіпорындарға «Атырау халықаралық әуежайы» АҚ, бұрын «Атырау әуежайлары» АҚ, «АТМА – Атырау әуежайы және тасымалдар» АҚ, «Қазаэронавигация» РМК АФ, «Қазэйруэст» әуекомпаниясы» АҚ жатады.